tisdag 23 augusti 2011

♥ Vinterkläder, kuponger & sandkakor med plask ♥

Jag köpte en vinteroverall till Sparven häromdagen. Hon "drunknade" ju tyvärr i den fina Didrikson-overallen som hon ärvt av sin kusin Ellen... Det hjälpte inte ens att vika upp ärmar och ben, den var ändå alldeles för stor. Vi tror att Ellen kanske var lite längre än Sparven när hon var i samma ålder? :) Så vi fick gå ut på overalljakt ändå... Och efter inte alltför mycket letande så blev det faktiskt en superbra och tokfin FIX-overall från Lindex :) Vid en närmare titt i plånboken så fanns det dessutom en mycket generös rabattkupong som fick vara med och avgöra köpet.
Tack Lindex!

Sparven provade glatt sin nya ceriserosa overall hemma i vardagsrummet när vi kom hem från shoppingrundan :)

Inskolningen på förskolan går bra. Väldigt bra. Jag är så fascinerad av vår lilla tjej som plötsligt blivit så stor ♥ Hon trivs jättebra hos pedagogerna och visar dem en trygghet som jag verkligen fascineras av. Hon leker jättefint med de andra barnen och tar för sig av allt som dagarna har att erbjuda...

Hon har väldigt snabbt lärt sig att göra sandkakor med hink & spade!

Igår regnade det hela dagen och vad är roligare än att lekplaska i vattenpölarna? :)

Den hoppande hästen var rolig även med regnkläder på :)

Sparven älskar att titta på fina stenar, kottar, löv och annat man kan hitta ute ♥

Igår var det så äntligen dags för Sparven att sova på förskolan för första gången. När hon hade varit med och dragit fram allas madrasser, kuddar och filtar så la hon sig ner på sin madrass, lyssnade på den lugna musiken från CD-spelaren, joxade lite med snuttefilten, blundade och somnade med Vovven tryggt mot kinden. Hon somnade först av alla, trots att några av de andra barnen var ledsna runt henne.

Sova har i och för sig aldrig varit några problem för Sparven ;)
Detta var i vagnen på väg hem från dagis i fredags.


Så just nu pågår den första heldagen, då hon ska vara på förskolan mellan kl 9 och 15. Efter att jag suttit och tittat på hennes glada lek i en timme och sedan smugit undan till personalrummet i ytterligare en timme, så fick jag gå hem :) Klockan är nu två och de har inte ringt och sagt att jag ska komma än, så jag gissar att både lunchen och sovstunden har gått bra. Nu är det dags för mellis och jag ska smyga tillbaka kring halv tre. Om allt har fungerat idag så ska jag lämna henne kl 9 och hämta henne kl 15 resten av veckan men vara tillgänglig hemma ifall jag skulle behövas.. :) Men allt går så bra, hon verkar vara som gjord för att gå på "dagis" ♥

Hon har dessutom haft ett helt underbart glatt humör överhuvudtaget sedan inskolningen började... Vi trodde nog inte att Sparven kunde bli gladare ;)

(Bilden på Sparven & pappa Martin är tagen på en väldigt trevlig utflykt i lördags... Den återkommer jag om, för nu är det dags att gå och hämta vår stora tjej på dagis!)

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar