söndag 14 augusti 2011

♥ Nattfrukter, ankpromenad & höstligt vemod ♥

Idag har vi varit en trött liten familj, eftersom Sparven vaknade klockan tolv inatt och var hungrig. Jag tror inte att det har hänt sedan hon var riktigt liten, hon har ju aldrig varit i behov av mat på natten. Men nu satt hon i soffan hos mig och åt en nattfrukt när en trött, stolt och ledbruten pappa Martin kom hem efter Midnattsloppet. Sedan hade hon svårt att somna om igen... Först kring 3-tiden lyckades John Blund (men framför allt kanske mamma & pappa) vinna kampen mot den sällskapssjuka pratkvarnen, som somnade om och sedan vaknade klockan 9 i morse...

✲(◠‿◠)

Så vi beslutade oss för att ha en riktigt skön och trött söndag utan några måsten idag! Det är ju den sista dagen innan vardagen återvänder för Martin och vi har insett att vi knappt har umgåtts något de senaste tre veckorna, trots att vi ändå varit hemma samtidigt... Köket har ätit upp all vår gemensamma kvalitetstid den här sommaren, vilket har varit nödvändigt men gjort att tiden bara rusat iväg från oss. Så idag tryckte vi ner Sparven i gummistövlarna och åkte till Sigtuna på eftermiddagen, för att hon skulle få springa av sig, mata änderna och få massor av frisk luft och mys med både mamma och pappa :)

Sparv i grönt augustigräs ♥

Pinnar är ju alltid lite kul på nåt sätt :)

"Seee mamma! Fååålar!"

"Titta! Dääär e dåmm ju!" :)

"Nej, spring inte iväg, jag har ju mackor åt er!"

"Heeej Dackan! Vill du ha en macka av mig?" ♥

"Titta pappa, nu kommer alla dackorna och vill ha macka av mig!"

"Dackor" precis överallt! Och alla var hungriga!

"Hej då dackorna, nu ska jag gå närmare vattnet och titta"
(Är det bara jag, eller såg hon inte ut lite som "Lotta på Bråkmakargatan" idag?)

"Pappa, jag håller dig i handen, ok?"

"Fast om jag skulle gå för nära så gör det ingenting,
för jag har ju mina gummistövlar på mig" ;)

Vi behövde den här dagen alla tre. Bara en massa familjemys. Framför allt med fokus på Sparven, som fick springa runt och plocka precis alla kottar, stenar och pinnar hon ville. För det här var hennes dag... Jag har känt ett sting av vemod i några dagar när jag insett att 21 månaders föräldraledighet snart är över. På onsdag börjar hon i förskolan och om två veckor börjar jag jobba igen. Och när jag ser henne dansa runt och klappa händerna till Mora Träsk medan jag dricker kaffe på mornarna, då vill jag bara skruva tillbaka tiden lite... I alla fall några månader. Göra om sommaren i alla fall. Kanske till och med ännu lite bättre? Häromdagen vaknade jag med känslan av höst, vilket bekräftades när vi gick upp och var tvungna att klä på oss både tröjor och strumpor innan frukost...

Men det kommer att bli jättebra med dagis...
Sparven kommer att älska det ♥

Kramelurer
Mia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar