torsdag 18 augusti 2011

♥ Trötta insikter & hoppande hästar ♥

Veckans insikt: Mammor blir precis lika trötta som små Sparvar av att börja på förskolan. Så det enda jag skriver ikväll innan jag somnar är...
Det går bra!

Det var en väldigt glad & förväntansfull Sparv som gick med ryggsäcken till sin första dag på dagis igår :)

Hon hade knappt hunnit få av sig skorna, så satt hon på Gunghästen!

Idag var även pappa Martin med och efter morgonsamlingen satt vi på en bänk och tittade på när vår dotter lekte ute på gården i en timme. Polisbilen var rolig att åka runt runt runt med...

... likaså lastbilen som blev tunglastad med Sparven på flaket!

De här roliga hästarna kan man hoppa omkring med, precis som med de gamla hederliga hoppbollarna som fanns när Mamma Mia var barn :) Sparven och hennes nya kompis Agnes hade såå roligt med hopphästarna!

Det var en smått trulig Sparv som motvilligt gick ifrån dagis idag när det var dags att gå hem.

Kortfattat kan jag berätta att jag (och Martin) har suttit i två dagar och tittat på vår stora fina dagistjej, som knappt hunnit få av sig skorna i hallen förrän hon har lekt med alla barn, pratat med lärarna och botaniserat bland alla leksaker :) Hon har knappt märkt att vi varit där, lärarna tror att det kommer att gå jättebra eftersom hon är så social. Jag håller tummarna och hoppas att resten av inskolningen går lika bra ♥

Idag efter dagis tog vi bussen hem till Milian och hans mamma Helena, där vi lekte, fikade, busade och pratade hela eftermiddagen. Jätteroligt & supermysigt! Vi ses alldeles för sällan ♥

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar