måndag 15 augusti 2011

♥ Vattenkärlek & regnigt pyssel ♥

Idag har det regnat... och eftersom Sparven älskar vatten i alla former så smet hon förstås ut genom altandörren i ett obevakat ögonblick. Jag hörde henne skratta och hittade henne lekande i det sjöblöta gräset, med regnet rinnande längs kinderna Kameran låg förstås inte inom räckhåll men minnesbilden av en lycklig, blöt Sparv i hällregnet kommer att sitta kvar länge :)

Hon kommer att älska vattenpölarna ännu mer i år!
(bilden är gammal och hittad någonstans på nätet för länge sen...)

Ni får istället en bild på kollaget som jag regnpysslade ihop till Sparven så här i "sista minuten" innan förskolan börjar. Det ska hänga synligt på dagis, så att dels lärarna känner igen de närmast anhöriga men också för att Sparven ska ha ett litet kollage av trygghet... Dit kan hon gå och titta på oss om hon blir ledsen eller om hon bara skulle få för sig att sakna oss litegrann  

Jag hade gärna pysslat in fler personer i kollaget men då hade jag fått ringa till dagis och fråga om jag hade fått använda ett blädderblock istället för ett A4-papper ;)

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar