söndag 9 oktober 2011

♥ Rimfrost, bubblar & stora traktorer ♥

Rimfrost. Det var så vackert att det högg till i hjärtat i morse, när jag såg ut över gräset som skimrade av frostglitter. Rimfrost. Ett av mina absoluta favoritord. För alla har väl ord som de tycker mer eller mindre om? På min lista över svenskans vackraste ord står uteslutande sammansatta ord - är det en slump eller finns det någon hemlig förklaring till det? Vad tror ni?

Rimfrost ~ Havsbris ~ Sommaräng ~ Dimslöja ~ Daggdroppe ~ Vinterträdgård ~ Tårtsmula ~ Äppelblom ~ Vårvind ~ Honungsros ~ Strandsnäcka ~ Snökristall ~ Gryningsljus ~ Solregn ~ Frostglitter ~ Månstråle Sparvpuss

Och efter morgonens rimfrost i vår höstträdgård måste jag ändå erkänna att jag längtar lite efter snön som knarrar under skorna... Fast jag känner ju på mig att jag kommer att sitta här om ett halvår och tycka att det räcker med kyla & snö vid det laget igen ;)

Men jag ser ju såå mycket fram emot att få se Sparven vara Lucia på dagis,
i det supersöta Lucialinnet jag beställt åt henne :)

Men det kändes väldigt avlägset med Lucia idag, då vi hade en familjemysdag med besök på Bögs Gård. Sparven är förkyld & hostar men har ingen feber och har dessutom varit på strålande humör hela dagen, så hon sprang runt bland alla djur och talade om för dem hur de skulle låta ;)

Sparven & pappa hälsade på den väldigt nyfikna och sällskapssjuka lilla kalven

Bakom den jättestora traktorn hittade Sparven en fågelkompis...
"Titta mamma - puppen!" :)

"Oooj, stooor tattåår!"

"Giiisen *snarrrk, snorrrrk*"

Hästarna fick mellis när vi var där :)

Det blev massor av pappamys hela dagen ♥

Sparvkärlek ♥

Hej då djuren, tack för idag ♥

Efter ett besök på Stinsen, kom vi sedan hem med några shoppingfynd till Sparven...

Didriksons "Boardman" fleecefodrade regnställ till kalla & blöta
höst- & förvinterdagar på dagis :)

Och så de supermjukt mysfodrade gummistövlarna "Optimist Winter" från Tretorn.
"Nya bubblar" berättade Sparven för pappa när vi kom ut ur affären :)

Tack allra sötaste lilla hjärta för att du varit på ditt allra underbaraste humör och verkligen bjudit på dig själv idag, trots den snuviga lilla näsan ♥

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar