söndag 23 oktober 2011

♥ Ultimata bullar & Kalasiga kokosbollar ♥

Sparven och jag satt häromdagen och bläddrade i mina bakböcker... Vi frestades av kladdiga kakor, suktade efter söta cupcakes och jämförde alla bagares bästa bullrecept, för att - förstås - komponera ihop det absolut ultimata receptet på kanelbullar ;) Allt detta för att hitta något passande att bjuda våra gäster på när Sparven fyller 2 år (!) i slutet av November ♥

Till slut hittade vi något i den här nya fina Leila-boken,
som vi tror kommer att bli uppskattat av såväl vuxna som barn ;)

Sparven satt bredvid mig och ritade... Men när hon fick syn på bakverken i fråga så pekade hon direkt på dem och sa lyckligt:
"Där mamma! Elina ha såna!"

Så får det bli... Leila är bara bäst när det kommer till bakning. Och innan kalasen (för det blir förstås både vuxenkalas och barnkalas!) så måste mamma Mia verkligen hinna måla om köksstolarna. Vita ska de ju vara :) Vilket får mig att inse att jag inte har uppdaterat er om renoveringen av köket... Så det ska jag absolut göra!

Min mamma får andnöd och flimmer för ögonen när hon ser att jag placerar mina orkidéer i vanliga porslinskrukor... "De ska stå ljust i glaskrukor!" Men mina orkidéer mår ju faktiskt jättebra i vårt köksfönster... i sina vanliga vita krukor :)

Men jag kommer inte att skriva om köket ikväll... För nu ska jag bara avsluta med att tacka finaste Helena för en trevlig eftermiddag, då hon firade att hon fyllt 25 i veckan, med smörgåstårtor, födelsedagstårtor, hembakta bullar, brownies, kokostoppar och kokosbollar. Jag missade att ta fram kameran under hela kalaset...

... men det var i alla fall en väldigt nöjd Sparv som kom hem ikväll
med magen full av kokosbollar & saft ;)

Det är för övrigt inte ofta man springer på gamla kollegor hemma hos sina vänner och att det visar sig att de dessutom är släkt! Världen är liten :)

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar