söndag 13 november 2011

♥ Ett godistroll med passion för lakrits & choklad ♥

Det har nog inte undgått någon att jag är lite av ett godistroll och att den största godispassionen är lakrits. Söt eller salt spelar egentligen ingen roll - det är en humörfråga ;) - men det måste vara kvalitetslakrits! Därför blev jag ju överlycklig när min favorit-lakrits-tillverkare Panda plötsligt hade två nya påsar i sitt sortiment! Två olika lakritsmix som dessutom är helt fria från både jordnötter, mandel och nötter :)

*lycka*

I den här fina rosa påsen finns bla de rosa kulorna med mjölkchoklad inuti, hårt lakritsskal utanpå och en svag aning av jordgubbar.. Galet gott!


Den här påsen är favoriten just nu! Den mjuka lakritsen med vaniljsmak är som att äta en lakritspuck i godisform! Men det är den röda jordgubbslakritsen som försvinner först :)


För några år sedan lyckades jag komma över en förpackning Lakritsfudge från Fazer. Rent gudomligt... Sedan dess kan jag inte äta Käck/Kick. Men jag kan inte hitta Fazer´s fudge någonstans heller, ni får gärna hojta till om ni ser den någonstans! :)

Har ni förresten provat att blanda choklad och lakrits någon gång? Kladdkaka med lakritssmak är bara hur gott som helst! Men nästa gång jag får tillfälle, ska jag prova denna:


Jag måste ju hitta något tillfälle för det väldigt snart, känner jag ;)

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar