fredag 11 november 2011

♥ Sunt förnuft & sura äpplen ♥

Vissa saker känner man liksom bara på sig... Vare sig det handlar om kvinnlig intuition eller helt vanligt sunt förnuft, man vet helt enkelt vad som ska hända. För det är klart att jag kände på mig att han inte skulle höra av sig, han som "lånade" en hundring av mig häromdagen... Även om en liten del av mig ville tro på ärligheten hos människor, så är det väl klart att jag visste det innerst inne. Det var ett litet surt äpple i livets stora äppelträd...
Men det kommer nya äpplen... och pengar... i livet ;)

Jag förstod ju också att jag skulle dela med mig av mina baciller till Sparven, det var bara en tidsfråga. Så när jag själv varit hemma från jobbet med feber, huvudvärk, ont i kroppen, tokförkyld och i stort sett sovit bort två hela dagar, vaknade också Sparven i morse med feber. Inga andra symtom, bara lite feber och extra trötta Sparvögon.

Så vi har haft en pyjamasdag idag, hemma i soffan framför TV´n :)

Det var en envis liten sjukling som sa:
"Nä mamma, Enina inte dåva dängen, Enina dåva dåffan"

Och när pappa Martin kom hem så bytte vi pyjamas
och myste lite mer i soffan ♥

Det var skönt att se att det åtminstone inte var något fel på Sparvens humör när hon busade med pappa i soffan :)

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar