fredag 5 augusti 2011

♥ Välkommen med bullar & frukt ♥

Det är nya tider på gång nu... Sparven börjar på förskolan om mindre än två veckor. Mamma Mia får veta på måndag om hon fått nytt jobb (!) annars väntar fler ansökningar, intervjuer eller kanske nåt nytt roligt uppdrag via bemanningsföretaget jag är anställd av. Vårt gamla hus håller på att få ett nytt kök. Snart har vi en fullstor frys. Full av kanelbullar, storkok av kalops och köttfärssås, vaniljbullar, sparvglassar och is! För vi har inte haft plats för en enda liten isbricka i vår lilla frys på läänge. Eller bullar. Sparven och jag tycker om bullar ;)

Fast plommon och nektariner är också gott :) Sparven är en riktig fruktoman och äter mer frukt på en dag än vad hennes pappa gör på ett helt år!

Och med nya tider blir det också en ny blogg. Jag tackar alla som gjort min gamla blogg så välbesökt. Nu vill Blogger & Google ha ganska mycket betalt för att jag ska få fortsätta lägga upp bilder i den, så det blir en ny adress istället. Sparvens Mamma. En Sparvmammas bekännelser. Jag hoppas att ni ska trivas lika bra här och fortsätta hitta inspiration och glädje i det jag skriver. Bloggen ser precis likadan ut som den förra, så ni kommer att känna igen er. Ni behöver bara byta ut adressen i era internetfavoriter ;)


Snart börjar jag skriva om vår köksrenovering. Men inte ikväll. Klockan är tusen miljarder och jag måste sova för att orka med Sparvens nya morgonrutiner. Hon börjar väl vänja sig inför förskolan gissar jag...

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar