måndag 8 augusti 2011

♥ Pirriga besked & jobbtagg ♥

Idag fick jag beskedet som jag gått och väntat pirrigt på sedan i torsdags... Och efter det telefonsamtalet känner jag mig skakis, glad, nervös och väldigt förväntansfull! :) Så lättad och glad att jag knappt orkar bry mig om att vi fått fel handtag till våra köksluckor! Jag har nämligen fått nytt jobb från och med den 29 augusti :) En tjänst som administrativ assistent på deltid, på huvudkontoret för det bemanningsföretag jag är anställd hos. Jag har ju varit anställd som konsult och jobbat som uthyrd receptionist till ett och samma företag i flera år men nu blir det ett skrivbord på deras huvudkontor istället! :)

Jag kommer absolut att trivas med den här utsikten från jobbet :)


Det känns overkligt och jättespännande. Jag är riktigt taggad att börja jobba igen efter 21 månaders föräldraledighet... Jag tror - precis som finaste Ingrid säger - att livet börjar om i ett nytt skede nu! Sparven och jag får nya intryck, mer social stimulans och kommer att börja uppskatta varann ännu mer. Dessutom får vi en mjukstart i de nya vanorna, eftersom jag börjar med en deltid. Kontoret ligger inte direkt nästgårds, utan det tar ca 1 timme och 20 minuter att ta sig dit kommunalt. Jag är bortskämd som har jobbat på gångavstånd i många år men den nya resvägen ger mig kanske dessutom lite "egentid", vilket inte är helt fel ;)

Den nya jobbidyllen! Tre veckor kvar...


Och om 8 dagar börjar vi skola in Sparven på förskolan... Tiden går skrämmande fort.

Stora tjejen som satt så snällt och ritade i butikens lekrum, under tiden vi beställde vårt kök.


Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar