lördag 31 december 2011

♥ Skingrad krutrök & Napputbrott ♥

Årets nyårsafton började väldigt tidigt hemma hos oss i morse, då jag vaknade av att jag höll på att hosta lungorna ur bröstet... Hostan har varit en trogen anhängare sedan jag hade öroninflammation för ca 3 veckor sedan men jag har ändå tyckt att den varit något snällare de senaste dagarna, så vi hade gjort upp nyårsplaner med goda vänner. I morse kände jag dock hur de planerna började kännas alltmer avlägsna för varje gång jag hostade. Och de skingrades som krutröken från en nyårssmällare när jag slutligen - och äntligen - somnade om och fick förmånen att sova bort hela förmiddagen. Så för första gången på 13 år, firar vi nyårsafton ensamma hemma.

Sparven, Vovven och jag tog en promenad till affären på eftermiddagen för att köpa nyårsmiddag och godis, annars har vi bara tagit det lugnt, myst, lekt och varit glada :)

Sedan Sparven slutat med napp, har hon blivit mycket gladare, mer harmonisk och har inte alls fått lika många utbrott som tidigare. Utbrott som oftast berodde på att hon inte fick ha nappen när hon ville... Nu har hon sina vanliga små humörssvängningar som tillhör kapitlet "I huvudet på en 2-åring" men de är åtminstone något lättare att hantera... Nu har vi dessutom tagit det ytterligare ett steg längre och slutat med nappen även på nätterna. Hon har vaknat någon gång, gnytt lite, frågat efter nappen men kommer till ro med snuttefilten, vovven, nallen och kaninen. Vår lilla tjej har plötsligt blivit så stor ♥

Nu tickar de sista minuterna bort av 2011 och vi har ett helt nytt år som ligger som ett oskrivet blad framför oss.. Jag vill tacka er alla som tar er tid att följa vår lilla Sparvfamilj genom min blogg och önskar er ett gott nytt år. Hoppas att 2012 blir ett år som uppfyller alla era önskningar ♥

Stora kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar