torsdag 22 december 2011

♥ Knasiga trädbollar, barriga gömställen & julsaga med inlevelse ♥

När Sparven vaknade i morse, hade det flyttat in ett TRÄD i vårt vardagsrum! Hon var ju med när vi köpte granen igår men hon förstod nog inte riktigt vad vi egentligen skulle göra med den... Under de 13 år som min man & jag har levt ihop så har vi aldrig ägt en gran till jul :) Nu slog vi på stort i år och köpte en kungsgran - fint ska det va!

Sparven verkar tycka att det är hur knasigt som helst att vi har ett träd inomhus... och att vi dessutom hängt en massa färgglada bollar i det! :D

Men hon pillar på de vackra pumlorna med försiktiga fingrar, hänförda ögon och ett saligt leende i hela ansiktet :)

Titta mamma - ett hjärta!

Det finns fler här hemma som fascineras av "trädet"... Det visade sig att det är ett perfekt ställe för en liten kanin att gömma sig från en närgången 2-åring ;)

ANKAN!!
Självklart ska det hänga en anka i vår gran ♥

I en kartong på vinden hittade vi julkrubban med jesusbarnet, Maria, Josef, de tre vise männen, ängeln, kossan och lammet... Och när jag frågade Sparven idag om vilka de är, så berättade hon med övertygande inlevelse: "De e bebisen, mamma, tomten, familjen, fjärilsflickan, kossan och bää". Tomten (aka Josef) är dessutom lik pappa Martin om jag förstått saken rätt...

"Bebisen sover"

Men enligt Sparven så kommer inte tomten på julafton, eftersom han är sjuk. "Varför är tomten sjuk?" frågade jag... "Tomten har ätit kakor, har ont i magen" fick jag till svar :) Så då vet ni ;)

Underbara lilla knasboll, ibland vill jag kunna titta in i ditt huvud och se den där hamstern som springer i sitt hjul ♥

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar