fredag 9 september 2011

♥ Rätta beslut & uppiggande paketpromenader ♥

I morse började jag fundera på om jag verkligen tagit rätt beslut att hålla Sparven hemma en dag till från dagis... Hon vaknade pigg & glad och började direkt leka med sina leksaker. Hon babblade med pappa Martin i duschen och sjöng hela sin repertoar av "Illa igel akka dej", "Isse Visse Piddel", "Bä bä bita namn" och "Binka binka järna". Men efter frukost och lite mer lek så kom monsterhostan som ett brev på posten och vi fick sätta oss i soffan och läsa en bok istället. Sedan sov hon i över två timmar mitt på dagen, så jag inser ju att hon inte hade orkat en hel dag på dagis ändå...

Nappen och "Oovva" har varit ständiga följeslagare även idag ♥

På eftermiddagen tog vi en busstur & en kort promenad till det lilla köpcentret på kommungränsen, där jag hade förmånen att jobba för nästan tio år sedan ;) Hur vårt lilla paket från leksaksaffären på internet hade lyckats hamna hos tobaksaffären i just det köpcentret - det är ett mysterium... Men då fick vi en anledning att komma ut i den underbara friska luften & höstsolen.

Efter några dagar inomhus med en sjuk Sparv, kommer man på sig själv med att sitta med sin kaffekopp vid köksfönstret och längta ut...

I köpcentrumet fanns en häftig röd bil som Sparven ville sitta i. Den var till och med rolig utan att mamma Mia behövde stoppa i guldpengar ;)

Mycket piggare mamma Mia efter en skön promenad i höstluften

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar