tisdag 6 september 2011

♥ Den lilla smygsmakande kocken med ärvda såsbegär ♥

Efter att vi har börjat komma i ordning i vårt nya kök, vill Sparven alltid vara med och laga mat :) Så fort jag säger att jag ska börja med maten så springer hon till köket och drar fram stegpallen till köksbänken, klättrar upp och ställer sig & väntar på att få något som hon kan hjälpa till med... Pilla, vispa, skeda, skölja eller hälla. Hon är visserligen grym på att vispa pannkakssmet men får hon bara något litet att joxa med så är hon nöjd :)

"Såå mamma, vad kan jag göra?"

Om ni tittar noga på bilden så ser ni att vi väntar på att pappa Martin ska komma hem, så att han kan foga kaklet, sätta fast golvsockeln och montera de sista handtagen på lådorna ;)

"Mamma, nu tror jag att du tappade nåt på golvet"

Sparvlycka är när man hittar en sked och smygsmakar när man tror att mamma inte ser ;) ♥

Älskade lilla Sparv, det här med att äta Creme Fraiche direkt ur burken har du inte ärvt från din pappa i alla fall... Kanske mer från din mamma & moster ;)

"Hmm, bäst att jag torkar munnen innan jag fortsätter..."

Kan det vara en liten blivande mästerkock vi har? Det skulle förstås inte vara så tokigt... ;)

Kramelurer
Mia

2 kommentarer:

  1. Det var den mest bedårande lilla kocka jag nånsin sett..

    SvaraRadera
  2. Tack engelsson :) Vad roligt att du hittat till min blogg!

    SvaraRadera