torsdag 9 februari 2012

♥ Mamma bygga tåget? ♥

Jag kan inte påstå att det är min favoritsysselsättning att pussla ihop tågbanan i trä, så att Sparven ska kunna leka med det lilla batteridrivna tåget och alla vagnar. Det är klart att jag gör det... men jag försöker i första hand med att locka henne med favoritboken, vattenfärgerna, lekleran, målarboken & kritorna eller annat roligt pyssel. Om inget av detta fungerar så är det väl klart att jag bygger ihop en jäkla tågbana! ;) Och det visade sig häromdagen att jag tydligen är ganska duktig på det :) För Sparvens första - och glatt förvånade - kommentar var:

"Titta! Mamma kan ÅSSÅ bygga tåg! Som pappa!!"

"Bilen åsså åka tåg..."

Kaninen gillar inte heller tågbanan. Den ligger mitt i hans infartsled till buren... Så han hoppar fram till den och knuffar bort tågen från banan :)

Och Sparven skrattar så hon kiknar!
"Ninen vill åsså leka!"

Pappa Martin blev till och med lite avundsjuk på mamma Mias tågbana... Den har faktiskt fått ligga kvar i flera dagar! ;)

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar