måndag 27 februari 2012

♥ Full fokus på 40 träbitar ♥

Sparven älskar pussel. Pussel gör henne lugn, koncentrerad, fokuserad och totalt omedveten om vad som händer runt henne för stunden... Och allt eftersom vi har insett att hon dessutom är himla duktig på att pussla, så har vi successivt ökat antalet bitar för henne. När jag så insåg i förra veckan att hon byggde ihop sina 30-bitars pussel utan att ens verka titta eller tänka längre, så köpte jag en ny utmaning till vårt lilla pusselfreak! Tre pussel med vardera 40 bitar...

Full fokus på det nya Pippi-pusslet ♥

Det är så häftigt att se henne börja med ett helt nytt pussel som hon aldrig har lagt förut. Hon ser direkt vilka bitar som ska sitta ihop, hon vrider och vänder på dem tills hon hittar rätt matchning, lägger kantbitarna först (för det har pappa Martin lärt henne :)) och plötsligt ligger det ett färdigt pussel framför henne...

Klick - klick - klick

- KLART -

Pusselintresset har hon fått från sin pappa, som gärna kopplar av med ett enormt jättepussel på kvällarna. Själv får jag stressrelaterat eksem bara av att titta ner i lådan med Sparvens 40 bitar... och jag har alltid sagt att jag i vissa lägen "har samma tålamod som en 2-åring som bygger pussel". Jag får nog revidera det litegrann nu :) För det är verkligen rent magiskt att se på när Sparven (som är 2 år & 3 månader) får 40 bitar att passa ihop!

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar