fredag 24 februari 2012

♥ Frukostmackor med frön & Lille-Skutt-Tårar ♥

Jodå. Vi är här... Men vi är lite trötta. Framför allt mamma Mia. Jag är så där trött så att jag somnar på väg till jobbet på mornarna. En gång på bussen, en gång på pendeltåget och en gång på T-banetåget. Jag är så där förlamande trött så att jag till och med gick till doktorn igår, för att fråga om det verkligen är okej att vara så här trött? Är det sömnbrist, vitaminbrist, järnbrist eller bara den vanliga bristen av timmar på dygnet? Så nu ska doktorn undersöka allt som går att undersöka...

På utvecklingssamtalet på dagis häromdagen fick jag höra att vi har en väldigt empatisk dotter, vilket jag absolut skriver under på!
"Mamma trött? Mamma lessen? KRAM mamma!" ♥

Sparven fick följa med mig till provtagningen i morse och höll mig hårt i handen, samtidigt som hon berättade för sköterskan om att hon hade ätit frukostmacka med frön och skinka-ost på :) "Men mamma fick inte frukost!" Nä. Mamma fick inte frukost, för mamma var tvungen att gå till doktorn på fastande mage. Så vi stannade på Wayne's Coffee i centrum efter besöket på vårdcentralen. Sparven ville ha bulle med kanel... eller en chokladboll... eller en bulle... eller en chokladboll. "Neej mamma, inte sokladboll! Bulle!" Så hon åt en bulle ;) Och så träffade vi lille Elias & hans pappa Putte där och fick en stunds fikasällskap :)

Och jag lovade Sparven att vi skulle baka chokladbollar i helgen..
Med mycket socker på! ;)

Sparven är ju egentligen helt fri från blöjor på dagtid nu. Men just i morse ville jag att hon skulle ha blöja när vi åkte... "Gumman, vi vet inte hur länge mamma måste vara hos doktorn. Tänk om du blir kissnödig när mamma är hos doktorn?" Men Sparven vill verkligen inte ha blöja längre... "Neeej mamma, I-N-T-E BLÖJA!!" Och så fick jag ett helt regnväder av Lille Skutt-tårar över mig när jag krånglade på henne blöjan, med sparvben lika mjuka som spagetti. Så när vi hade fikat på Waynes, tog vi av blöjan igen... och det visade sig att hon haft rätt från början. Vi hade faktiskt inte behövt den där "dumma blöjan" överhuvudtaget ♥

Mammas fina tjej, nu blev du plötsligt så stor ♥

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar