torsdag 12 januari 2012

♥ Pappersjulgransplundring i hällregnet ♥

Jag lämnade Sparven på förskolan ganska sent i morse... Mina nya generösa arbetstider gör det möjligt för mig att hinna ha en riktig mysmorgon med henne ett par dagar i veckan. Idag hade alla barn och fröknar redan hunnit gå ut på gården efter frukosten, när vi kom promenerande i hällregnet. Ute i den stora sandlådan var det dags för årets julgransplundring!

Med plaskande gummistövlar och färgglada regnkläder, dansade vi kring en uppspikad pappersjulgran i naturlig storlek till "Små Grodorna" och "Nu är glada julen slut slut slut"... Det kändes helt bisarrt och totalt surrealistiskt där jag stod i plusgrader & hällregn och lärde min dotter hur man gör "Raketen"... Men barnen var helt galet glada och när Sparven vinkade hej då, så ropade hon efter mig: "Mamma!? Julen SLUT nu!?" Ja, lilla gumman.. Den är väl det. Men kan jag få behålla vår fina gran ett litet tag till?

Sparven på väg hem från dagis idag, mitt i en historia om Pippi, Gubben, Nilsson,  och båten... Har vi tittat för mycket på "Pippi på de sju haven" tro? ;)

Suddig men söt ♥

Kramelurer
Mia

1 kommentar:

  1. lilla sparvtossa, så söt ju och hennes kommentarer är underbara! Man ler ju bara man ser henne!

    SvaraRadera