fredag 13 januari 2012

♥ Blå ankor & Oförglömliga kommentarer ♥

Jag känner mig lyckligt lottad över att numera ha en extra ledig dag varje vecka. Jag har blivit berikad med en hel dag i veckan då Sparven får vara hemma från dagis och vi hittar på en massa mys & bus, bara hon och jag ♥ Hon är så underbart rolig att vara med just nu! Jag njuter verkligen hela dagen av hennes sällskap, glädje & oförglömliga kommentarer :)

Sparven vill gärna måla, bygga pussel eller leka med lera efter frukosten. Det passar bra när mamma Mia vill sitta och njuta av en kopp kaffe ;)

"Mamma, ankan vill vara BLÅ! Den sa det! Ja.."

Eftersom vi dessutom "toatränar" väldigt intensivt just nu, så är det mycket lättare att göra det under en hel dag när hon är glad & pigg... Och STOLT över att själv få välja trosor i garderoben :) "Nä, inte kissig blöja - usch!" är kommentaren som får mig att hoppas på att det är en snabb inlärningsperiod ;) Nu säger hon till när hon både vill kissa och "bassa" och under hela dagen idag så har vi faktiskt bara haft en enda liten olycka på golvet i köket...

Jag är så himla stolt över vår duktiga tjej som nu både har slutat med napp (vi tog bort den sista från dagis i tisdags eftersom hon inte har använt den på nästan en månad) och dessutom har börjat gå på toa! "Näe, inte potta! Sitta som mamma på toa!" :)

"Mamma? Hjälpa dig med färilen?"

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar