onsdag 4 juli 2012

♥ På besök i lekstugan vid middagstid ♥

Jag vet inte om man kan ha en pojkvän när man är så liten som Sparven... Men hennes söta kompis Maximilian är i alla fall så nära en pojkvän man kan komma i deras ålder :) De kramas, pussas, håller varann i handen, bråkar & tjafsar, försonas och delar mat med varann :)

Igår eftermiddag hämtade jag Sparven tidigare på dagis tillsammans med Maximilian, hans mamma Martina och lillebror Malcolm, för att göra en liten utflykt till sjön med picknick och lek. En underbar eftermiddag som slutade med att vi hamnade hemma hos dem på middag och lek & mys i solen.

Maximilian har världens finaste lekstuga på tomten och jag gjorde ett litet besök i den när de lekte... :)

"Knack knack, är det någon hemma i stugan?"

"Hej mamma! Välkommen!"

"Varsågod, ta en tallrik, vi ska strax äta!"

"Jag ska bara dra ner värmen på spisen..."

"Vad bra att du också kom Maximilian, jag lagar mat till dig och mamma!"

"Sätt dig vid bordet, men du måste ta av dig hatten först..."

"Vad vill du dricka?"

"Det är mjölk i kannan"

"Men vi måste ha fler glas om din mamma ska dricka också"

"Mamma Mia, vill du också ha mjölk?"

"Så, nu är det klart.. undrar om vi har glömt något?"

"Nej, nu sätter jag mig också"

"Tack för besöket mamma, nu ska vi städa..."


Och så en liten bild på Maximilians söta lillebror Malcolm,
som passade på att vara vaken en stund innan vi gick hem 

Kramelurer
Mia

1 kommentar: