tisdag 17 juli 2012

♥ Nygammal vänskap & andningspauser ♥

För knappt två veckor sedan var Sparven och jag hemma hos en nygammal kompis till mig, som jag inte hade träffat sedan högstadiet :) Jenny och jag var väldigt nära vänner på den tiden men skildes åt under gymnasietiden och har sedan inte hörts eller setts på 19 år!

... Förlåt, jag måste bara ta en kort andningspaus,
jag insåg just hur gammal jag är ...

Så ja... Hur som helst, vi hittade varann via Facebook (förstås) och fick kontakt igen för två år sedan. Hon har flyttat tillbaka till vår kommun, gift sig med en Björn och har en dotter som är ca 1½ år äldre än Sparven. Det visade sig dessutom att våra döttrar har samma fina namn som börjar på e :)

Jag måste säga att jag fascinerades över känslan att träffa någon för första gången på nästan 20 år - men att det ändå kändes som om vi setts bara häromdagen! Våra döttrar lekte dessutom jättefint ihop och det var en upplevelse att behöva säga "Stora E" och "Lilla E" när vi pratade om/med dem :) Det är nämligen första gången vi träffar en liten tjej med samma - ganska ovanliga - namn.

Sparven fick prova att cykla på stora E´s fina cykel med stödhjul!

"Ååå en SÅN ringklocka vill jag också ha!"

Vi hade en supermysig eftermiddag och jag insåg att jag hade gemensamma intressen med både Jenny och med hennes make, så jag hade kunnat sitta kvar hela kvällen och prata om scrapbooking och fotografering! Jag är väldigt glad över att vi fått kontakt igen och hoppas att det inte dröjer 19 år till nästa gång vi ses...

Förstå hur gamla vi ska vara då! ;)

Kramelurer
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar